2022. július 8.

július 4-7. Kuala Lumpur / Malajzia (eszti)

A szigetet egy nagy motorcsónakkal hagyjuk el, ami körbejárja a kisebb partokat, és összeszedi az utasokat. Érdekes, hogy itt a mentőmellényeket nem a nők és gyerekek kapják meg, hanem az a néhány jól öltözött üzletember, akiket egy nagyon úri szállodánál veszünk fel...

A parton aztán négy órát várunk az éjszakai buszra. A gyerekek ügyesen elvannak lassan gyakorlatilag bármivel. Elütjük az időt az almáinkkal, kóbor macskákkal meg a maláj autópark és robogózási szokások figyelésével. Az éjszakai buszokra jellemző az eszement légkondi, ezért készülünk hosszú ruhával, zoknikkal, de az, amit a nyakunkba kapunk, még így is váratlanul ér. A gyerekek matricáival próbáljuk leragasztani a légkondi nyílásokat, végül a busz függönyt is leveszem, és azzal takarom be a Samut. (A képen a Gitta mellett két nagyon rutinos versenyző látható.)

Némi alvás után, hajnalban érünk vissza a Kuala Lumpurba. Az itteni pályaudvaron még szintén csövezünk pár órát, mire felébred a város.

A szállásra visszaérve Hasszánnál megint leadjuk a hátizsákokat és nekiindulunk, hogy felfedezzük a másik indiai negyedet (csak ide húz a szívünk, úgy néz ki :).

Az itt élő indiaiak a 19. században települtek ide Dél-Indiából egy vasútvonal építésekor. Az utcákat járva, nyomát nem látjuk Malájziának itt, érdekes, hogy micsoda erő van ebben a népben, hogy mindenhol indiaiak maradnak: az ételeik, a ruháik, a cégéreik, a minden kapualjból harsogó zene. Eszünk náluk, Gitta kap egy virágokból fűzött nyakláncot (gyerekekkel sokkal nehezebb kibújni a kedves és profi kereskedők markából), iszunk felemás sikert arató friss kókuszlevet, aztán elindulunk a szállásunkra.

Ezúttal a 30. emeleten vagyunk, még mindig potom pénzért. Alattunk a város egyre távolibb, fecskerajok cikáznak az ablakunk előtt, valódi madártávlat. Rendezzük sorainkat, kimossuk az összes homokot a ruháinkból és hajunkból, aztán végre alszunk egy nagyot.

Másnap ellátogatunk a város határában lévő Batu Barlanghoz, ami egy gigantikus cseppkőbarlang gigantikus hindu templommá alakítva. Zseniális színkavalkád, végeláthatatlan lépcsősorok és majmok mindenfelé. Jutalmul, hogy megmásszuk az ezer lépcsőt, a tetején a megáld minket egy hindu pap, a barlangban kukorékol egyet egy kakas és naptejet eszik egy majom. Viszonylag random a helyzet. A gyerekek inkább adnak néhány banánt a majmoknak, akik a naptejet vígan lecserélik az új csemegére. Úgy néz ki, a lurkókban nem hagyott mély nyomott, hogy nem rég még nem voltunk ekkora haverok a majmokkal.

Olvasunk egy olyan belvárosi városrészről, ami a kulturális kavalkádot megállítandó, megőrízte a tradicionális, főleg fából készült maláj házakat, és csak az vehet itt ingatlant, aki bizonyítani tudja, hogy a felmenői is malájok voltak, sőt, saját törvényeik is vannak a városon belül. Nagyon érdekesnek hangzik, bár némileg bizarrnak. Magunk elé képzelünk egy kissé kirekesztő, elitista, nacionalista negyedet. Ehhez képest a valóság az, hogy a felhőkarcolók lábánál egy hihetetlenül érdekes, színes, de inkább nyomornegyedre hasonlító kis terület ez, ahol a ici-pici földszintes házak között az utcákon élik a lakók az életüket.

Kontrasztként megnézzük azért azokat a nagyon nagy épületeket is, és a fogyasztás templomát – egy gigantikus bevásárlóközpontot. A minimalista kirakatokban számunkra értelmezhetetlen árú órák és táskák illegetik magukat a már közel sem olyan konzervatívan öltözött maláj közönség előtt.

Jártunkban-keltünkben belebotlunk egy temetőbe. Sétálgatunk a sírok között, érdekes hely. Úgy látjuk, itt minden sír közepére kis növényt, bokrot ültetnek. Milyen szépen mutatja ez az élet körforgását...

Hazafelé megiszom első nejlonzacskós kávémat, és eszünk megint néhány gyümölcsöt, amiről fogalmunk sincs, hogy micsoda, de hihetetlen finom. Óriás gyaloglás volt, gratula a kiskorúaknak :)

Másnap reggelire corn flakes rózsa ízesítésű (ööö) tejjel, pakolás, vietnámi papírok előkészítése, és indulás a reptérre. Egy hónapot fogunk Vietnámban tölteni, ahol még sosem jártunk, úgyhogy nagy izgalommal várjuk.