2022. június 28.

június 21-22. Utazás (eszti)

16 órás repülő utat extra jól veszik a gyerekek. Gitta folyamatosan integet a fel-alá masírozó személyzetnek, mi meg csak lessük, ahogy azok mosolyognak és hordják neki tonnaszám a csokikat.

Az átszállás éjfél körül van Qatarban (amint azt megtudom). Két órával később már szállnánk fel a következő gépre, amikor adódik némi alvás közbeni wc-vészhelyzet, A neve elhallgatását kérő gyerekkel rohangálok a reptéren, ruhánk állapota alakul, kapkodás közben az útleveleinket beleejtem a wc-be, úgyhogy a helyzet is alakul. Aztán valahogy mégis mindannyian egész okés állapotban, útleveleink társaságában feljutunk a repülőre.

Itt a gyerekeknek nagy alvás, és valamennyit mi is tudunk pihenni. Még le se szállunk Malájziában, és már érzem azt, amiért ennyire imádom Ázsiát. Bármerre fordulok, az utasok rám mosolyognak. Anélkül, hogy kérnénk, a mögöttünk ülő odaadja a plédjét a gyerekeknek, egyszerűen megtelik a levegő nyitottsággal, kedvességgel.

Másnap délután landolunk. Természetesen fogalmunk sincs, hogy hogyan jututnk be a városba a reptérről, mert erre szintén nem volt időnk otthon ránézni, de bízunk a reptéri netben, és ha nem is egyszerűen, de mégis felkerülünk egy jónak ígérkező buszra. Samu még otthon elrontotta a gyomrát, most kezd rosszul lenni. A buszról leszállva hány is egy nagyot egy gyorsan rögtönzött zacsiba, ami után kicsit megkönnyebbül.

Navigáljuk magunkat tovább a szállás felé (ezt legalább lefoglaltuk előre :) a kuala lumpur-i csúcsban, brutál a tömeg, kb a 10. metróra férünk fel. A gyerekek tök ügyesen bírják, le a kalappal. Amikor kijövünk a metróból, egyszer csak ott találjuk magunkat a hatalmas város szívében, minden irányban üvegtornyok magasodnak fölénk. Csak ámulunk és bámulunk.

Aztán kiderül, hogy elnéztük a címet. Mivel már lassan este van, és nagyon lestrapált a csapat, az utsó két kilométert taxival tesszük meg a megfelelő felhőkarcolóhoz. Kapuk, kódok, kulcsok, egy lift, aminek az egyik oldalát beborítják az emeletek gombjai, és végre bejutunk a szállásra. Hát megjöttünk :)